Bij afslanken draait het om het creëren van een negatieve energiebalans.

Een van de redenen waarom mensen een trainer inhuren is om hen te helpen gewicht te verliezen. Geldt dit ook voor jou, onthoudt dan dat het gaat om het creëren van een negatieve energiebalans, en dit over een langere termijn.

"Wanneer je meer calorieën tot je neemt dan je verbruikt, neemt je gewicht toe, 
  wanneer je meer calorieën verbruikt dan je tot je neemt, neemt je gewicht af."

Wil je afslanken, dan gaan we als volgt te werk:

  1. Bepalen van je huidige lichaamssamenstelling 
  2. Berekenen van je energiebehoefte (in relatie tot je doelstelling)
  3. Samenstellen voedingsplan
  4. Samenstellen bewegingsplan (en frequentie bepalen)
  5. Bijhouden van een voedings- en bewegingsdagboek gedurende 30 dagen.
Het lijken slechts een paar simpele en praktische stappen, maar onderschat dit niet. 
Het in de praktijk toepassen van bovenstaande is voor zeer veel mensen een moeilijke, zo niet onmogelijke opgave. 
 
Ben je echt bereid om onder goede begeleiding jouw huidige leefstijl aan te passen en daarnaast 2 tot 3 keer per week serieus te trainen? Dan ligt jouw afslankdoel absoluut binnen handbereik!